8 tips om drukwerk op te laten vallen

8 tips om drukwerk op te laten vallen

Drukwerk is een goede manier om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen van anderen. Het is belangrijk dat klanten weten wat je bedrijf doet. Met drukwerk kan je relevante informatie overbrengen en zorgen dat je opvalt tussen de andere bedrijven.

8 manieren om in gedachten te houden bij het ontwerpen van drukwerk

1. Afbeeldingen
Een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden! Een afbeelding aangevuld met een informatieve grafiek heeft een grotere impact dan alleen woorden. Zorg dat je drukwerk altijd is voorzien van relevante plaatjes.

2. Titel
Een pakkende titel kan het verschil maken tussen het wel en niet lezen van informatie. De titel moet kort en duidelijk zijn en voor de lezer aangeven wat ze kunnen veerwachten als ze jouw drukwerk lezen.

3. Inhoud
Zorg dat je niet teveel tekst plaatst, dit kan ertoe leiden dat mensen het helemaal niet willen lezen. Zorg voor een overzicht van de belangrijke punten of de voordelen. Een opsomming oogt niet alleen netjes, mensen lezen het ook sneller.

4. Letterype
Er zijn tal van lettertype beschikbaar tegenwoordig. Probeer bij het maken van drukwerk niet te creatief te worden, kies een font wat geschikt is om te printen. Gebruik ook niet teveel verschillende lettertypes en groottes.

5. Hou het simpel
Houd je drukwerk overzichtelijk! Teveel is in dit geval zeker niet goed, dus beperk het gebruik van plaatjes, teksten en kreten. ‘Less is more’ in dit geval.

6. Lay-out
Als de inhoud is bepaalt dan ga je kijken naar de lay-out van het drukwerk. Wij zijn gewend om van rechts naar links te lezen en van boven naar beneden. Ga daar niet teveel tegenin, hou het makkelijk voor je lezers.

7. Controleer
Spelling en grammatica fouten op drukwerk kunnen echt niet. Lees dus niet alleen zelf het drukwerk door, laat het ook door een ander controleren.

8. Vouwen
Folders zijn vaak niet recht, maar hebben vouwen. Bij het ontwerpen moet je rekening houden met de vouwen en het effect daarvan op de tekst en de lezer.

Comments are closed.