Het bedrukken van spuitgietproducten. Hoe werkt dat?

Bij spuitgieten wordt het gesmolten plastic in een matrijs gegoten. Zodra deze afgekoeld is kan deze bewerkt worden, denk aan bedrukken, natlakken en printen. De meeste productiebedrijven die van de techniek spuitgieten gebruik maken, bieden deze nabewerkingen aan. In dit artikel bespreken we de mogelijkheden en de kosten van het bedrukken of printen van spuitgietproducten. Bedrijfsnaam of logo Stel je voor dat je pennen met jouw logo in grote aantal wilt laten printen. In eerste instantie wordt er een matrijs gemaakt voor de pen zelf. Nadat het product voltooid is kan deze van een bedrijfsnaam of logo voorzien worden. Ook is het mogelijk om de pennen in uw bedrijfskleuren te laten drukken. Dit zorgt voor herkenbaarheid onder je medewerkers en klanten. Naast de productie van pennen kun je natuurlijk ook aan andere producten denken zoals plastic bekers, linialen, brillendoosje etc. Kwaliteit van het drukwerk spuitgieten Bij goedkope producten met een minder goede kwaliteit zie je het drukwerk op kunststof producten snel verslijten. Dit komt omdat er van goedkopere druktechnieken gebruikt zijn gemaakt. Ben je op zoek naar een betere kwaliteit dan is dat ook mogelijk. De meeste spuitgietbedrijven hebben verschillende printers in gebruik. Zo is het mogelijk om voor een lagere kwaliteit te kiezen en een lagere prijs of voor een hoge prijs met hogere kwaliteit. Gaat het om grotere orders dan geven spuitgietbedrijven soms korting op het drukwerk. Hoe zit het met stickers? Naast drukwerk kun je natuurlijk ook voor stickers kiezen. Het voordeel van stickers is dat ze er vaak een lange tijd op het product blijven zitten en dat de mogelijkheden groot zijn. Het nadeel is dat het extra tijd en geld kost om een sticker te laten produceren. Het is van belang dat je van te voren goed kijkt welke methode het best bij jouw product past. We raden je aan om met een spuitgietbedrijf het gesprek aan te gaan en te vragen naar de mogelijkheden wat betreft een spuitgieten totaalproductie, waarin dus alles zit inbegrepen zoals productie, bedrukken, verpakken...

Read More

Het gemak van een multifunctional

Het gemak van een multifunctional

Voordat we het gaan hebben over de vele voordelen van een multifunctional, ook wel all-in-one of multifunction genoemd, is het waarschijnlijk handig dat we even kort toelichten wat dit apparaat allemaal kan. Wat is een multifunctional? De multifunctional is een echte alleskunner en combineert meerdere functionaliteiten die nodig kunnen zijn binnen een kantooromgeving. In plaats van meerdere losse kantoorapparaten aan te schaffen, kun je een multifunctional kopieermachine gebruiken voor verschillende soorten werkzaamheden, zoals printen, kopiëren en scannen. Verschillende functionaliteiten van een multifunctional De meeste all-in-one kopieerapparaten kunnen alleen zwart-wit printen en kopiëren, maar je kunt ook kiezen voor een variant die zowel zwart-wit als kleur kan printen. Een modern apparaat beschikt ook over de mogelijkheid om te printen vanaf een usb-stick, geheugenkaart of zelfs mobiele telefoon. De grotere en meer luxe modellen zijn vaak uit te rusten met verschillende extra opties, zoals faxen, nieten en vouwen. Daarnaast zijn er verschillende opties mogelijk met betrekking tot papiercapaciteit, papierformaat, wel of geen automatische documententoevoer, et cetera. Wanneer je op zoek bent naar een all-in-one is het dus aan te raden van tevoren goed na te denken over de functies die je nodig hebt. Wil je alleen printen en kopiëren of ook scannen en documenten aan elkaar nieten? Om de beste keuze te maken voor jouw organisatie, is het belangrijk om alle mogelijk functies op een rijtje te zetten en daarna een weloverwogen beslissing te maken. De voordelen van een multifunctional Je bespaart geld. De aanschaf van een multifunctional kopieermachine is niet goedkoop, maar wanneer je het geheel bekijkt, is de aanschaf veel voordeliger dan wanneer je allemaal losse kantoormachines zou moeten kopen. Je bespaart kantoorruimte. Je hoeft immers maar één machine te plaatsen in plaats van vier, vijf of misschien zelfs nog meer. Je bespaart op onderhoud. Omdat je één apparaat hebt, hoef je maar zaken te doen met één leverancier. Een gezondere werkomgeving. De uitstoot van ongezonde lucht is vele malen groter bij gewone printers dan bij een all-in-one. Een multifunctional huren Vind je de aanschaf toch net te prijzig of wil je zelf niet hoeven omkijken naar het onderhoud van je all-in-one apparaat? Dan kun je ook een multifuctional of kopieermachine huren. Zo bespaar je niet alleen op kosten, maar is het onderhoud vaak ook inbegrepen en heb je geen omkijken meer naar je alleskunnende...

Read More

5 inspirerende voorbeelden van verlichte letters

5 inspirerende voorbeelden van verlichte letters

Als het gaat om voorbeelden van verlichte letters, is er een letter die al snel in gedachte omhoog borrelt: dé M. De goudgele M die aan vrijwel elke snelweg in elk land te vinden is. De M van McDonalds. Verlichte letters kunnen ervoor zorgen dat je restaurant meer opvalt, of creëren een bijzondere sfeer op een feestje. Het heeft veel voordelen om gebruik te maken van verlichte letters. In dit artikel lees je verschillende inspirerende voorbeelden waar hier gebruik van gemaakt wordt. 1. Bruiloften Denk je bij verlichte letters ook direct aan een romantische trouwerij? Met mooie, grote letters staat er: “LOVE”, “I DO” of, zoals je op de foto ziet: “LET’S DANCE” op de trouwlocatie, waardoor het plaatje direct Pinterest-waardig is. Het creëert een sfeer die je op een trouwerij ook zoekt, waar romantiek en stijl worden gecombineerd. 2. Bioscopen en theaters Bioscopen en theaters maken vaak gebruik van verlichte letters. Met enorme letters staat er op het gebouw welk theater er is en welke musical er op dit moment speelt. Vaak gaat dit gepaard met een grote foto op een scherm, die ook de aandacht trekt. Door dit soort verlichting te hebben aan de buitenkant van het theater, koppel je direct een feestelijke sfeer aan de avond. 3. Bedrijfslogo Bij bedrijven en logo’s zie je ook regelmatig verlichte letters op de gebouwen. Je hoeft maar over de snelweg te rijden of door een willekeurig stadscentrum te lopen en je ziet links en rechts allerlei bedrijven en winkels staan die gebruik maken van verlichte letters of een lichtbak op hun bedrijfspand, om op te vallen. Herhaling is de kracht van reclame. Als je dag in, dag uit de verlichte letters van een bepaald automerk ziet, en het moment komt dat je op zoek gaat naar een nieuwe auto, zal je wellicht sneller voor het specifieke merk kiezen. Je ziet het vaak, het zit in je hoofd en het voelt vertrouwd. Je kunt de verlichte letters op verschillende manieren voor je bedrijf inzetten. 4. Restaurants en hotels Er zijn restaurants die hun naam in verlichte letters buiten hebben hangen. Om op te vallen wellicht, de keuze is vaak groot en als je net even wat meer opvalt dan je buren, wordt al sneller gekozen voor jouw restaurant. Daarnaast laten restaurants deze letters regelmatig binnen terugkomen, om zo hun stijl terug te laten komen. Ook hotels hebben met grote regelmaat...

Read More

Waarom hebben bierglazen andere vormen?

Wanneer je een bier liefhebber bent heb je vast wel gemerkt dat bijna elke biermerk zijn eigen glas heeft in diverse vormen en maten. Zeker voor speciaal bier heb je een uiteenlopende soorten glazen. Het is dan ook niet vreemd dat er veel mensen zijn die deze diverse soorten glazen proberen te verzamelen. Maar eigenlijk vragen wij ons af waarom er zoveel soorten maten en vormen zijn gemaakt. Ondergisterende bieren Wanneer een bier op een lage temperatuur(tussen 4 en 15 graden) wordt dit lage gisting genoemd. Tijdens het proces van bier maken zet de gist zich af op de bodem van een kuip. Op deze manier word eigenlijk de pils gemaakt. De meeste grote merken maken op deze manier hun basismerk. Dit soort bier kan het beste in een hoog en smal glas worden geschonken. Vaak is het glas wat breder aan de bovenkant vergelijken met de onderkant. Bokbier Bokbier kan je het beste in een tulpvormige glas drinken. Ze zijn rond van vorm en hebben een brede onderkant wat smaller word aan de bovenkant. Dit hebben ze gedaan om zo het zoete, moutige geur en smaak beter je neus en mond te laten bereiken. Witbier Deze bier is de laatsten jaren steeds populairder geworden. Vooral onder de vrouwen word dit gedronken tijdens de zomer periode. Het heeft een zoete smaak en kan dorstlessend zijn. Deze bier schenk je in een stevige glas. Deze glazen zijn van boven net iets breder dan van onderen en met kenmerkende verticale rondingen. Deze vorm lijkt erg veel op de bekende Ikea glas. Weizen Weizenbier moet minimaal voor 50 procent bestaan uit tarwemout, die zorgt voor extra volle schuimlaag. Deze heeft een lichtzurige smaakje. Weizen is een echte Duits bier wat vaak word ingeschonken in glazen waarin minimaal 0,5 liter in kan. Vaak hebben deze glazen een zandloper vorm zodat de dikke schuimlaag beter kan worden gemaakt. Abdijbiere Abdijbieren zijn gemaakt van eeuwenoude recept die door monniken zijn samengesteld. Om deze bier te mogen maken moet er een licentie worden aangevraagd en moeten zij toestemming geven voor alle marketing activiteiten. Deze bier zijn vooral populair bij onze zuiderburen. Deze bier kan je het beste in een Kelk glas schenken. Deze zorgt ervoor dat er een kleine schuimlaag komt op je bier. Dit is slechts een greep uit alle soorten glazen. Al de vormen bierglazen hebben ook hun eigen logo of afbeelding die aangeeft...

Read More

Wees niet bang voor witruimte

Wees niet bang voor witruimte

Witruimte is de ‘lege ruimte’ op je drukwerk. Ondanks de naam hoeft deze ruimte zeker niet altijd wit te zijn, het kan ook gewoon een kleurtje hebben. Het gaat erom dat het niet gevuld is met afbeeldingen of tekst. Het wordt ook wel ‘negative space’ of ‘restvorm’ genoemd. Sommige mensen willen hun drukwerk het liefst helemaal vol zien en willen zo weinig mogelijk witruimte overlaten. Maar dit is lang niet altijd een verstandige keuze. Less is more Laat je een flyer of visitekaartje drukken? Dan wil je daar misschien zoveel mogelijk informatie op kwijt. Je logo moet mooi groot in beeld, je openingstijden moeten erop en natuurlijk mogen ook je certificaten en USP’s niet ontbreken. Je wilt alle ruimte benutten. Maar in sommige gevallen, en zeker bij drukwerk, geldt de regel: less is more. Witruimte nodigt uit Houd zelf maar eens verschillend drukwerk naast elkaar. Bijvoorbeeld twee flyers. Eén die vrijwel helemaal vol staat, en één met veel witruimte. Welke oogt fijner? Welke van de twee nodigt het meest uit om de boodschap te lezen? Juist ja, degene met het meeste witruimte. Drukwerk dat helemaal vol staat schrikt mensen af en spoort niet aan om te lezen. Denk daarom goed na over welke boodschap je precies wilt overbrengen en probeer deze vervolgens zo concreet een duidelijk mogelijk te formuleren. Je moet hierbij keuzes maken, je kan niet altijd alle informatie plaatsen. Witruimte is ook ontwerp Witruimte of restvorm klinkt alsof deze ruimte er niet veel toe doet. Maar niets is minder waar, het is een belangrijk onderdeel van het totale ontwerp. De witruimte, afbeeldingen en tekst bepalen samen de compositie van het geheel. Lege ruimte is hierbij onmisbaar voor de visuele balans, wees daarom niet bang voor...

Read More

Waarom een eigen huisstijl onmisbaar is

Waarom een eigen huisstijl onmisbaar is

Wil jij doeltreffend drukwerk? Dan heb je goede teksten en een professioneel ontwerp nodig. Maar dat is zeker niet alles, herkenbaarheid speelt ook een grote rol. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw onderneming herkenbaar is voor je klanten. Dit doe je door gebruik te maken van een eigen huisstijl. Waarom is een huisstijl zo belangrijk? Door een eigen huisstijl te hanteren, biedt je jouw klanten houvast en herkenbaarheid. Ook vergroot het hun vertrouwen in jouw onderneming en onderscheid je jezelf met je huisstijl van je concurrentie. Onderschat het belang van een goede huisstijl daarom niet en neem er de tijd voor. Jouw eigen huisstijl Voordat je jouw huisstijl bepaalt, moet je eerst weten wat jouw visie en missie zijn. Het is namelijk niet alleen belangrijk om een herkenbare huisstijl te hebben, je moet er ook voor zorgen dat je huisstijl bij de identiteit van je onderneming past. Daarna ga je op zoek naar een logo, kleurstelling en lettertype dat hierbij past. Zorg er daarnaast ook voor dat je dezelfde type plaatjes en vormen gebruikt. Drukwerk & website Ondanks alle aandacht voor online toepassingen, zal drukwerk altijd een grote rol blijven houden in de communicatie met je klanten. Wel verandert de rol van drukwerk. Drukwerk wordt niet meer alleen gebruikt om mensen te informeren, maar ook om mensen richting je website te begeleiden. Zorg er daarom voor dat je website en drukwerk goed op elkaar aansluiten door consequent dezelfde huisstijl aan te...

Read More