Tips voor visitekaartjes van topkwaliteit

Ondanks alle hedendaagse moderne digitale technieken blijkt het vertrouwde papieren visitekaartje nog steeds het middel bij uitstek te zijn om zakelijke persoonsgegevens uit te wisselen. In tegenstelling tot ruim 10 jaar geleden is het laten maken van eigen visitekaartjes een stuk eenvoudiger en goedkoper geworden. Iets wat juist wel weer aan digitalisering in de drukkersbranche te danken is.

Wie geen genoegen neemt met de standaard template designs, die menig drukker in het assortiment beschikbaar heeft, en zelf dus een visitekaartje wil gaan ontwerpen, moet echter rekening houden met een aantal belangrijke factoren.

Ruime snijmarge

Een visitekaartje is uiteindelijk gewoon drukwerk. Zorg er dan ook voor dat alle relevante teksten en het eventuele bedrijfslogo tenminste 5 millimeter vanaf de randen van het kaartje verwijderd staan. Op die manier is er een ruime snijmarge en ontstaan geen problemen bij de afwerking van het eindresultaat.

Hoge dpi en niet te kleine letters

Om ervoor te zorgen dat je visitekaartjes op de allerhoogste kwaliteit worden afgedrukt, is het van belang in je grafische programma een ontwerp te maken met een dpi-waarde van 300. Zorg er dan ook voor dat de letters die je voor het kaartje gebruikt niet dusdanig klein zijn dat de leesbaarheid in het geding komt. Veel designers vinden het overigens prettig om gebruik te maken van de grid-functie in hun grafische programma. Op die manier kunnen ze namelijk het makkelijks alle verschillende onderdelen van het ontwerp nauwgezet uitlijnen.

CMYK voor het beste drukresultaat

Tenslotte stellen drukkers het erg op prijs als je bij het ontwerpen gebruik maakt van het CYMK kleurenschema. Op die manier worden namelijk de kleurencombinaties die je op je beeldscherm hebt bedacht het beste overgebracht op het papier.

Persoonlijk cadeau: een bedrukte mok

Een mok is een gebruiksvoorwerp dat dagelijks tevoorschijn wordt gehaald. De een drinkt er geurige thee uit, de ander kiest voor warme chocolademelk, koude melk of een oppeppende koffieblend. Iedereen heeft wel en favoriete mok, die dagelijks wordt gebruikt. En dat zou zomaar de mok kunnen zijn met het bedrijfslogo of motto van jouw bedrijf.

Het nieuwe relatiegeschenk
Mokken vormen namelijk de nieuwe generatie relatiegeschenken, samen met bedrukte USB sticks. Bovendien is er veel mogelijk qua drukwerk op een mok. Zo kun je kiezen voor tekst, maar ook voor een afbeelding en een combinatie van deze twee. Dankzij digitale druktechnieken kan de mok goed bedrukt worden, waarbij het gedrukte gedeelte lang mooi zal blijven, zelfs wanneer de mokken in de vaatwasmachine worden afgewassen.

Ook in kleine oplage
Het is ook mogelijk om mokken in een kleinere oplage te laten bedrukken. Bijvoorbeeld als geschenk voor vriendinnen, een cadeautje voor moeder en schoonmoeder of als aandenken na een vrijgezellenfeestje of bruiloft. En wat dacht je van mokken met het logo van de studenten- of sportvereniging. Zo kun je altijd en overal laten zien bij welke club of vereniging je hoort. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos.

Witte mok als basis
Om mokken te kunnen bedrukken worden meestal witte mokken gebruikt. Wit vormt namelijk de ideale basis om een logo, tekst of afbeelding helemaal tot zijn recht te laten komen. Zo zal de boodschap keer op keer bij de gebruiker van de mok duidelijk overkomen.

Voorkom taalfouten in je drukwerk

Ben je internationaal ondernemer? Dan weet je vast en zeker als geen ander hoe belangrijk het is om correct drukwerk te leveren. Misschien is Engels, Duits of Frans niet de perfecte tweede taal die je spreekt, maar dit mag niet terug te zien zijn in het drukwerk dat je aan landen in het buitenland levert. Het geeft je bedrijf namelijk een slechte uitstraling en dat is natuurlijk iets dat je graag wilt voorkomen!

Schakel een vertaalbureau in

Een zakelijke of commerciële brief in het Nederlands, kun je niet klakkeloos vertalen naar een buitenlandse taal. Je hebt altijd te maken met een bepaalde achtergrond, cultuur en verschillen in uitdrukkingen en stijl. Om in je drukwerk tot de kern te komen, kan het daarom heel zinvol zijn om een vertaalbureau in te schakelen. Mensen van een vertaalbureau weten als geen ander hoe je op een efficiënte wijze kunt communiceren met iemand uit een ander land.

Briefpapier met fouten staat heel slordig. Datzelfde geldt ook voor technische vertalingen die niet kloppen. Daarom is het uiterst belangrijk dat je hier zorgvuldig naar kijkt, voordat het drukwerk richting potentiële klanten wordt gestuurd. Wanneer je een vertaalbureau inschakelt, vraag dan altijd om een aantal correctierondes zodat alle fouten er tijdig uitgehaald kunnen worden!

Laat je vertalingen en teksten door andere mensen lezen

Voordat je iets naar de drukker stuurt, kun je je werk ook laten lezen door iemand die een tekst nog nooit heeft gezien. Het is een manier waardoor veel taalfouten naar boven kunnen komen. En als het op deze manier goedkoop verholpen kan worden, dan is dat natuurlijk alleen maar mooi mee genomen. Het zorgt er namelijk voor dat jij op een goede wijze je boodschap op een internationale wijze kunt vertolken!

Vlakdruk

Vlakdruk is één van de meest oorspronkelijke manieren van drukken. De naam geeft aan dat er, op de beeldoverbrenger, geen (of amper een) verschil is in hoogte tussen bedrukte en niet-bedrukte delen, geïnkte en niet-geïnkte delen. Om drukwerk in deze samenstelling toch nog mogelijk te maken, maakt de vlakdruktechniek verder gebruik van het fysisch principe dat water en vet elkaar afstoten.

Hoe werkt vlakdruk?

Bij vlakdruk wordt de drukplaat eerst bevochtigd. Aangezien het te drukken beeld op deze plaat een zeer gladde oppervlakte heeft, stoot deze het water af. Het omgekeerde gebeurt met het niet te bedrukken deel, dat eerder aanvoelt als fijn schuurpapier. Vervolgens wordt de plaat geïnkt. Hierbij zal het waterachtige, niet te bedrukken deel de vettige inkt afstoten; terwijl het droge, te bedrukken deel de inkt net aantrekt.

Lithografie

Er worden twee types van vlakdruk onderscheiden: de lithografie en de offsetdruk. Het eerste principe dankt zijn naam aan de Grieken. Die is afgeleid van de woorden ‘lithos’ (steen) en ‘grafein’ (tekenen). Lithografie is dus samen te vatten als ‘steendruk’. Tegenwoordig is dit procédé uiteraard verouderd; maar het wordt wel nog gebruikt door kunstenaars met speciale doeleinden, in musea of bij gelegenheid.

Offset

In de grafische industrie wordt vlakdruk vandaag wel nog gebruikt voor het verwerken van drukwerken in (grotere) oplagen. Dat kan dan gaan over boeken, kranten, reclame, magazines, et cetera. Deze manier van drukken wordt aangeduid met de Engelse naam ‘offset’. Dat betekent zoveel als ‘transfereren’. Tijdens een offsetdruk wordt het drukbeeld dan ook meermaals getransfereerd: van de drukplaat, naar een rubberen deken, naar het drukoppervlak.

De offset techniek ontstaat aan het begin van de twintigste eeuw en groeit voort uit de lithografie. Zo patenteerde Robert Barclay in 1875 al het gebruik van blik in plaats van steen; waardoor tegelijk ook de rotatiepers kon ontstaan. Dankzij verdere ontwikkelingen in de fotografie werden niet veel later, zowat gelijktijdig in Duitsland en Amerika, de eerste offsetpersen ontwikkeld. Tot vandaag is ongeveer tweederde van alle drukwerk ter wereld offsetdruk.

Bron foto

Mooi drukwerk is een uithangbord

Alhoewel we alles digitaal doen en de computer, de social media, de blogs en websites niet meer uit ons leven weg te denken zijn, blijft een mooi stukje drukwerk het uithangbord bij uitstek voor een bedrijf.

Presenteren
Om je te presenteren gebruikt men een visitekaartje. Is dit slordig, scheef, zelf geprint of vlekkerig, dan is de eerste druk slecht. Is het kaartje mooi, stijlvol, anders, dan is die zo belangrijke eerste indruk meteen raak. Vergeet niet dat die eerste indruk beslissend kan zijn om een opdracht wel of niet binnen te halen.

Promoten
Dat geldt evenzeer wanneer een product gepromoot moet worden. Is er een mooie brochure die kan worden uitgereikt? Of speciaal promotiemateriaal? Dan valt het product op. Daar gaat het tenslotte om, om het product tussen al die andere concurrerende producten positief te laten opvallen. Drukwerk biedt hier heel wat aan kansen.

Promotiemateriaal
Dat geldt ook voor promotiemateriaal. Wordt het een zelf geprint A5-je? Of een mooi product? Denk aan een sleutelhanger, een paraplu, een mooie pen, een doos bonbons of wijn met opdruk, een sweater. Reclame zorgt voor omzet. Althans mooie, opvallende en herkenbare reclame.
Mooi drukwerk biedt herkenbaarheid. Of dat nu een folder, een brochure, een naamkaartje of de opdruk op een artikel is. Iets dat er mooi, verzorgd en opvallend uitziet, trekt de aandacht en schept vertrouwen. Dit is, het vertrouwen, de basis om klanten te binden.

Tip
De belangrijkste tip is vaak de simpelste. Kies die druktechniek uit en dat product uit dat bij je past. Geef geen zeefdruk T-shirts weg wanneer je regenjassen verkoopt. Maar wel wanneer je een product wilt promoten dat het milieu minder belast. Kijk naar de klantengroep die je wilt bereiken. Want bij ieder product en iedere klantenkring past een druktechniek en mooi drukwerk.

088, het gratis nummer

oude-telefoon

Een 088 nummer is één nummer dat gebruikt kan worden door meerdere mensen op verschillende locaties van een bedrijf of organisatie in Nederland of zelfs in het buitenland. Dit is ideaal voor grote bedrijven met veel locaties.

Makkelijk communiceren
Klanten en collega’s kunnen voordelig naar een 088 nummer bellen. Er kan een 088 nummer worden aangevraagd voor alle medewerkers binnen dezelfde organisatie. Elke medewerker kan het 088 nummer ook door laten schakelen op zijn of haar mobiele telefoon. Op deze manier kan er gemakkelijk gecommuniceerd worden onder medewerkers van een organisatie en haar klanten.

Voordelen
Het voordeel is dat bedrijven geen verschillende kengetallen hoeft te gebruiken per regio of land. Mensen kunnen dus altijd naar hetzelfde nummer bellen. Dit zorgt voor een grotere herkenbaarheid van het nummer en voorkomt dat bijvoorbeeld klanten oneindig worden doorverbonden tot grote irritatie toe.

Aanvragen
Een 088 nummer aanvragen is gemakkelijk en snel te doen. Een aanvraag kan gedaan worden kan via internet, maar ook telefonisch.

Een 088 nummer kan niet ontbreken bij organisaties van deze tijd. Het zorgt er voor dat medewerkers gemakkelijker thuis kunnen werken en flexibeler zijn. Dit past goed in het zogenaamde ‘nieuwe werken’. Daarnaast is het ook nog ontzettend voordelig in verhouding tot andere nummers. Een 088 nummer is geen betaald nummer. Kortom, ideaal voor grote organisaties, maar ook kleinere onderneming die één herkenbaar nummer willen hebben.

Bron foto: www.nrcnext.nl

Het kansrijke telefoonnummer

Maak gebruik van de moderne mogelijkheden

Wat is het voordeel van goede telefonische bereikbaarheid? Als je bedrijf een makkelijk nummer heeft, is de drempel voor de potentiële klant om te bellen lager. Vroeger was dit niet te realiseren. Dan kreeg je een nummer en was de geluksfactor hoog. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden om je eigen nummer te kiezen. Van die mogelijkheid maakt een slim bedrijf optimaal gebruik!

Een van de opties is om je bedrijfsnaam gecodeerd in je telefoonnummer te verwerken. Reclame maken en naamsbekendheid creëren is dan een fluitje van een cent. Benut jouw bedrijf die kans al? Denk hierbij bijvoorbeeld aan 0900-biertaxi (0900-2437829). Klanten zien dit nummer op je drukwerk en onthouden dit veel makkelijker. Kijk maar eens naar jezelf, als jij langs een poster komt, wat weet je er dan vijf minuten later nog van? Een opvallend 0900 nummer zal sneller worden onthouden.

Wie betaalt?

Bij een 0900 nummer betaalt de beller een bepaald bedrag aan extra kosten. Dit is voor hem of haar op zichzelf een nadeel. Op het eerste gezicht tenminste. Maar als u voor een eenvoudig nummer kiest, vergoedt de eenvoud veel. Immers, veel mensen bellen u met een doel. En dat doel is ‘tot zaken komen’. En met zaken doen is nu eenmaal geld gemoeid.

Een eenvoudig telefoonnummer is dus als een mes, dat aan twee kanten snijdt. Aan de ene kant positioneert u zich goed in de markt. Aan de andere kant denkt u met uw (potentiële) klant mee in het kader van ‘gemak dient de mens’. Dit is dan ook een kans, die uw bedrijf eigenlijk niet mag laten lopen.

Het effect

Een van de resultaten van een eenvoudig telefoonnummer op marketinggebied wordt gerealiseerd in de eenvoudig te meten conversies. Op vrij eenvoudige wijze kan de effectiviteit van uw bedrijf worden vastgesteld. In deze tijd van ‘meten is weten’ is dat uiteraard een welkome bijkomstigheid.

De kansen liggen voor het grijpen. Grijpt u ze?

Kleding voor je sportclub

Elke sportclub heeft zijn eigen persoonlijke kleding. Daaraan is de club te herkennen. Hoe kom je nu aan de juiste kleding? Dat is niet zo’n moeilijke opgave. Je kunt eenvoudig bij een textielfabrikant een grote hoeveelheid shirts van model naar keuze bestellen, in kleuren naar keuze. Een textielprintbedrijf kan vervolgens op bestelling je textiel bedrukken. Je hebt dan kleding voor je sportclub die helemaal persoonlijk is.

Een goede outfit kiezen
De teamkleding van je sportclub moet natuurlijk comfortabel zitten. Daarnaast wil je zeker weten dat de clubkleuren er in precies de juiste tint op komen, en dat de logo’s er netjes op gedrukt zijn. Met de moderne technieken is dit allemaal gemakkelijk te realiseren. Je kunt je sportclubkleding helemaal naar wens aanpassen. Zo zorg je dat je een herkenbare en comfortabele outfit voor je team hebt.

Materialen
Voor bepaalde sporten kan de outfit bepalend zijn voor je prestaties, zoals bij zwemmen of bij wielrennen. In sportscholen of op de velden heb je doorgaans geen bijzondere outfit nodig; de outfit moet enkel comfortabel zitten. Tegenwoordig worden vooral polyester kleren in de sportwereld gebruikt, omdat die ademen en zweet afvoeren. Katoenen kleding neemt ook zweet op, maar voert het niet af, en wordt daardoor nat en zwaar.

In een mooie outfit naar de overwinning
Om met je sportteam de overwinning te pakken met je team kan het helpen als je indruk maakt op de tegenstander. Een mooie outfit helpt daarbij. Jij en je supporters staan voor een club en die club uit zich in z’n logo en z’n kleuren. De kleding moet dus het symbool zijn voor je club, dat mensen herkennen en waar ze voor juichen. Een goede outfit helpt je al een heel eind naar de overwinning.

Drukwerk en bedrijfsimago

Je kent het misschien wel? Je hebt bent net je eigen onderneming gestart en na een aantal weken draaien merk je dat de nieuwsgierigheid bij de klant enigszins aan het afnemen is. Dat betekent dus dat nu de tijd is aangebroken om jouw bedrijf actief te promoten. Hoe kun je er nu voor zorgen dat je van jouw doelgroep de aandacht krijgt?

Reclame maken
Waarschijnlijk heb je van tevoren al veel aandacht besteed aan jouw imago. Je hebt je bedrijf via mond-tot-mond reclame zoveel mogelijk onder de aandacht gebracht, je hebt een een website laten ontwerpen en je bent begonnen met netwerken. Wat kun je nu nog meer doen?

Simpel, kijk eens bij Drukzo drukkerij. Hier kan men je helpen om jouw bedrijf zo aantrekkelijk te maken dat iedereen graag bij je binnen stapt of met je samen werkt.
Denk bijvoorbeeld aan flyers. Die kunnen in de huisstijl van jouw onderneming gedrukt worden en uitgedeeld worden op plekken waar jouw doelgroep te vinden is. Bijvoorbeeld op feesten, in winkels, in bibliotheken, in wachtkamers of gewoon door uit te delen op straat.

Een andere manier om op te vallen is door posters te laten drukken. Het voordeel hiervan is dat ze vaak een groter formaat hebben en dus beter zichtbaar zijn. Verder blijven ze lang hangen op dezelfde plek. Indien het op een zichtbare plek gehangen wordt bereikt jouw reclame een groot aantal mensen. Dit is zeker aan te raden. Het ontwerpen van een poster hoeft niet moeilijk te zijn. Je kunt hiervoor verschillende programma’s downloaden.

Jezelf bekend maken
Niets zo belangrijk als jezelf op de juiste manier presenteren. Vergeet dus vooral de visitekaartjes niet. Zorg ervoor dat hier alle belangrijke gegevens opstaan die nodig zijn om contact met je op te nemen. Uiteraard zijn er diverse kaartjes beschikbaar zodat je volop keuze hebt.

Hopelijk heb je wat aan deze tips en wordt jouw bedrijf een succes.
Heel veel plezier!

5 tips om een succesvol logo te ontwerpen

Het succes van een bedrijf of product hangt samen met de manier waarop het zich etaleert: een goed ontworpen logo dat mensen bij blijft, zal zeker een enorme bijdrage leveren aan het slagen van een onderneming. Maar waaraan moet een succesvol logo voldoen en hoe kun je een logo ontwerpen? Lees snel verder en ontdek het zelf.

1. Hou het simpel
Het klinkt makkelijker dan het is, maar bij een logo geldt de stelregel: minder is meer. Niet alleen is een simpel logo makkelijker te reproduceren, maar het zal ook sneller de aandacht van potentiële klanten trekken. Het is daarbij een kunst om het logo zowel herkenbaar, als attractief te maken, zonder complexe toevoegingen. Zelfs de bedrijfs – of productnaam hoeft niet per se in het logo verwerkt te worden.

2. Betrek potentiële klanten bij het ontwerp
Een logo dat er aantrekkelijk uitziet, waar mensen een duidelijke boodschap in zien, zonder deze helemaal uitgekauwd voor zich te krijgen zal eerder tot de verbeelding spreken dan een ingewikkeld design, dat klanten alleen maar afschrikt.

3. Denk vooruit
Een logo moet ook over 10 – 15 jaar nog relevant zijn. Hiervoor is het belangrijk dat het logo flexibel is en er mee gespeeld kan worden, zonder dat de betekenis ervan verloren gaat. Denk hierbij aan het spelen met kleuren, achtergrond en lettertype.

4. Wees uniek
Dit is veelal makkelijker gezegd dan gedaan, maar alleen op deze wijze is succes gegarandeerd. Een logo dat ook maar enigszins op een andere lijkt, is al bij voorbaat gedoemd te mislukken. Denk out-of-the-box, zoals de Amerikanen zouden zeggen.

5. Duidelijkheid
Een logo moet het bedrijf of product duidelijk weergeven. Daarbij dient het gebruik van kleuren beperkt te worden tot hooguit drie. Behalve dat een logo in een oogopslag herkenbaar moet zijn, mag er ook een diepere betekenis achter schuil gaan.

Nu kun je natuurlijk zelf je logo ontwerpen, maar je kunt dit ook laten doen door anderen. Brandsupply heeft hier een hele leuke oplossing voor waarbij je een ontwerpwedstrijd kunt starten en zelf de winnaar kunt kiezen. Kijk voor meer informatie hierover op www.brandsupply.nl/logo-ontwerpen en bekijk het filmpje op Vimeo.