Mooi drukwerk is een uithangbord

Alhoewel we alles digitaal doen en de computer, de social media, de blogs en websites niet meer uit ons leven weg te denken zijn, blijft een mooi stukje drukwerk het uithangbord bij uitstek voor een bedrijf.

Presenteren
Om je te presenteren gebruikt men een visitekaartje. Is dit slordig, scheef, zelf geprint of vlekkerig, dan is de eerste druk slecht. Is het kaartje mooi, stijlvol, anders, dan is die zo belangrijke eerste indruk meteen raak. Vergeet niet dat die eerste indruk beslissend kan zijn om een opdracht wel of niet binnen te halen.

Promoten
Dat geldt evenzeer wanneer een product gepromoot moet worden. Is er een mooie brochure die kan worden uitgereikt? Of speciaal promotiemateriaal? Dan valt het product op. Daar gaat het tenslotte om, om het product tussen al die andere concurrerende producten positief te laten opvallen. Drukwerk biedt hier heel wat aan kansen.

Promotiemateriaal
Dat geldt ook voor promotiemateriaal. Wordt het een zelf geprint A5-je? Of een mooi product? Denk aan een sleutelhanger, een paraplu, een mooie pen, een doos bonbons of wijn met opdruk, een sweater. Reclame zorgt voor omzet. Althans mooie, opvallende en herkenbare reclame.
Mooi drukwerk biedt herkenbaarheid. Of dat nu een folder, een brochure, een naamkaartje of de opdruk op een artikel is. Iets dat er mooi, verzorgd en opvallend uitziet, trekt de aandacht en schept vertrouwen. Dit is, het vertrouwen, de basis om klanten te binden.

Tip
De belangrijkste tip is vaak de simpelste. Kies die druktechniek uit en dat product uit dat bij je past. Geef geen zeefdruk T-shirts weg wanneer je regenjassen verkoopt. Maar wel wanneer je een product wilt promoten dat het milieu minder belast. Kijk naar de klantengroep die je wilt bereiken. Want bij ieder product en iedere klantenkring past een druktechniek en mooi drukwerk.